יום שלישי, 18 בנובמבר 2008

לימוד שפות - שיטת Michel Thomas

מאחר וקיבלתי הרבה תגובות מתעניינות בנוגע לפוסט של אז מה אתה עושים במאזדה בדרך לעוד יום עבודה? גט ביזי! חשבתי שיהיה איכפת לאנשים לדעת שמצאתי סדרת לימוד חדשה וטובה הרבה יותר מסידרת Pimsleur עליה אני ממליץ בפוסט המקורי.

סידרת הלימוד החדשה נקראת The Michel Thomas Method, ובניגוד לכל האחרות, שראיתי עד כה, היא מבססת את הלימוד הרבה יותר על הבנה ולוגיקה, והרבה פחות על שינון יבש ומשעמם. השיעור מתנהל כסימולצייה של מורה וזוג תלמידים, כאשר אתה השומע הוא התלמיד השלישי, הנפקד. התלמידים בשיעור המוקלט דואגים לעשות את כל הטעויות שאתה השומע היית עושה לו היית נוכח בשיעור. המורה דואג לתקן את התלמידים ולהסביר את הכלל\חוק הלשוני\memory hook, בעזרתם מגיעים לתשובה הנכונה. מערכי השיעורים מתוכננים נכון ובנויים אחד על גבי הקודם. בקיצור, סופר מומלץ!
ניתן להאזין לדוגמיות באורך 20 דקות, במגוון שפות, כאן.



מישל תומס, יהודי ניצול שואה, דובר תרייסר שפות לטיניות, בלורית מטורפת, תושב שכונת בברלי הילס בקליפורנייה.

לסיכום:
Pimsleur = אווט.
Michel Thomas = אין.


4 תגובות:

  1. הקשבתי לשיעור כזה כשניסיתי ללמוד ספרדית.
    הוא מעצבן ואי אפשר ללמוד מזה כלום - למדתי יותר את הטעויות של התלמידים מאשר את התיקונים. חוץ מזה שיש לו קול מעצבן ביותר שקשה להאזנה.
    עדיף משהו שהוא מההתחלה ועד הסוף בהגיה נכונה כי המוח קולט מה שהוא רוצה (לפחות זה נכון אצלי).

    בהקלטות של Pimsleur לפחות יש לך הבטחה שמה שיקלט במוח - זה בצורה הנכונה.


    אם שואלים אותי, אני דווקא ממש לא ממליץ.

    השבמחק
  2. מעולה.
    השתמשתי בקלטות שלו כדי ללמוד צרפתית.
    יש בארה"ב מכון שפועל בשיטה שלו וחלק גדול מהקלטות שנושאות את שמו הן בשיטה
    אך לא מבוצעות אישית על ידו. (הוא כבר נפטר)

    אני יכול להעיד על עצמי שלימוד הצרפתית היה חוויה אדירה,
    גם באופן הכיפי שבו עוברים השיעורים שלו
    וגם בגלל שבלי יותר מדי מאמץ קלטתי שאני מסוגל להרכיב משפטים שלמים בצרפתית.
    בכלל, מאז שהשתמשתי בזה אני חושב די הרבה בצרפתית. אולי לא הכל נכון דקדוקית, אבל בין לזה לבין לא לדעת כלום בצרפתית כמו שהייתי כשהתחלתי - המרחק עצום.

    רבים מחבריי כבר התמכרו לשיטה שלו.
    ממליץ בחום.

    השבמחק
    תשובות
    1. היי רונן,
      מאיפה קנית? מעוניינת לרכוש דיסקים.
      תודה

      מחק
  3. לא התאפקתי ושמעתי, גם מצחיק וגם "נכנס לראש".
    אני לא בטוחה אם אני לומדת עם המודע או התת מודע אבל זה עושה רושם טוב, עדיין לא החלטתי מה אני עושה עם המבטא...
    לימוד שפה אונליין זה בהחלט הדבר הבא :)

    השבמחק