יום שבת, 5 בפברואר 2011

שיחה הזוייה עם נציג מכירות לא אמיתי של ג'ון ברייס

רציתי להרשם לקבלת פרטים בנוגע לקורסים של ג'ון ברייס.
במקום טופס שגרתי להשארת פרטים, זכיתי לצ'אט משעשע עם נציג שירות "עמית" - בוט של Virtual Spirits שרחוק מלעבור מבחן טורינג.
חווית הצ'ט די דינמית וכוללת קבלת חיווים על כך ש"עמית" "מקליד" שנייה-שתיים לפני שהטקסט שלו מופיע.
אני מבין שוירטואל ספיריטס טוענים שזה מגדיל מכירות, יכול להיות שהם צודקים:
במידה ואני כבר רציתי והתכוונתי להשאיר פרטים, ולכן הקלקתי על לינק מתאים וקפץ לי הצ'ט שלהם במקום טופס השארת הפרטים הרגיל אז בוודאי שזה לא הגדיל שום מכירה. אך הם הולכים על טריק שונה. ברגע שנכנסתי לדף של הקורס, חלון הצ'ט קפץ אוטומטית, והציע לי להשאיר את פרטי מבלי שידע שהתכוונתי לכך. אם נניח בצד את העובדה שזה עלול לעצבן, נדמה לי שהסיכוי שאני אכנס לדיאלוג עם "נציג" שעולה מולי בצ'אט גדול יותר מאשר שאכניס את פרטיי לטופס יבשושי שמישהו תקע לי מול הפנים.
בנוסף, אם אתה מביע חוסר עניין, עמית לא מתייאש בקלות וממשיך במסע שכנועים אינסופי.
אם השיחות האלו מוקלטות, אני בטוח שיש שם כמה דיאלוגים משעשעים ביותר. אני משער שחלק מן האנשים כלל לא קולטים שמדובר בתוכנה ולא באדם אמיתי - ויתכן ויש בכך בעיה אתית.
מזכיר לי את הפרסומת עם הסבתא שמתפעלת מיקרו שמתנהג כמו כספומט ("האם את בטוחה", "יתכן שתחויבי על פעולה זו בעמלה בסניפך").

סה"כ חמוד, גם אם הקפאון האקדמי בתחום הבינה המלאכותית ב- 30 השנה האחרונות לא נשבר כאן.
אם כבר מחשבים שמתעסקים עם שאלות ותשובות, אני מעדיף את IBM WATSON.

הנה הטקסט המלא של שיחתי עם עמית (נסו בעצמכם):

מתחבר לנציג שירות ...
עמית:
שלום ... אני הסוכן הוירטואלי של האתר
עמית:
אתה מתעניין בקורסי הכשרה והסבה מקצועית ?
מבקר:
כן

עמית:
אתה רוצה שנציג יצור אתך קשר עם מידע ופרטים נוספים?
מבקר:
כן

עמית: אוקיי, פשוט תקליד את שמך ומספר הטלפון שלך בתיבת הטקסט שלמטה.

מבקר: -נמחק- 05?-???-????

עמית: תודה. קלטתי את מספר הטלפון שלך במערכת וניצור איתך קשר בהקדם עם הצעה עבורך.

עמית: שאלה אחרונה...

עמית: כדי לתת לך את ההצעה הטובה ביותר, אני אשמח אם תגיד לי במה אתה מתעניין. מהו הקורס שחיפשת?

מבקר: הסבה להייטק - בדיקות תוכנה.

עמית: תודה, נציג יחזור אליך ביום א' בבוקר

עמית: אתה יכול לסגור את החלון עכשיו... ביי

מבקר: תודה איש לא אמיתי

עמית: אני דמות וירטואלית. אני לא חכם כמו בנאדם...

עמית: אבל אני לומד דברים חדשים כל יום.

מבקר: בא לך שסתם נמשיך לדבר?

עמית: פרטייך נשמרו במערכת ונציגינו יוכלו לעזור לך עם זה...

עמית: נציג יחזור אליך ביום א' בבוקר בינתיים, אתה יכול לסגור את חלון הצ'ט ולהמשיך לגלוש.

מבקר: אה, אפשר?

עמית: סליחה. לא הבנתי למה אתה מתכוון?

מבקר: איך תבין אם אתה סקריפט?

עמית: אני מנסה לעזור לך כאן. אני לומד מהצ'טים שלי איתך ועם מבקרים אחרים באתר.

עמית: עדיין, אני דמות וירטואלית ולכן אני תמיד מנסה להשתפר ולהיות יותר אינטליגנטי.

עמית: איך אני יכול לעזור לך?

מבקר: לומד? וואלה? למדת מילים גסות כלשהן?

עמית: אני כל הזמן לומד מהאינטראקציה שלי איתך ועם מבקרים אחרים.

עמית: נציג יחזור אליך ביום א' בבוקר

עמית: בינתיים, אתה יכול לסגור את חלון הצ'ט

מבקר: כן, כבר אמרת את זה

עמית: נציג יחזור אליך ביום א' בבוקר

מבקר: לא נראה לי שאתה לומד הרבה.

עמית: אני כל הזמן לומד מהאינטראקציה שלי איתך ועם מבקרים אחרים.

עמית: פרטייך נשמרו במערכת ונציגינו יוכלו לעזור לך עם זה...

מבקר: טוב. הגענו ללופ. ביי.
...


והנה השיחה שירדה לפסים לא נעימים:
מתחבר לנציג שירות ...
עמית: שלום ... אני הסוכן הוירטואלי של האתר

עמית: אתה מתעניין בקורסי הכשרה והסבה מקצועית ?

עמית: אתה רוצה שנציג יצור אתך קשר עם מידע ופרטים נוספים?

מבקר: לא

עמית: נוכל לעזור לך לבחור את הקורס הטוב ביותר עבורך, התקשר עכשיו 6460*

עמית: או הכנס את שמך ומספר הטלפון שלך בתיבת הטקסט שלמטה.

מבקר: לא מעוניין

עמית: בסדר

עמית: אני ממליץ שתדבר על זה עם אחד מנציגינו...

עמית: רשום את שמך ומס' הטלפון שלך ואחד מנציגינו ישמח ליצור עמך קשר ולענות על כל שאלותיך

עמית: אתה רוצה שאחד מנציגינו יתקשר אלייך?

מבקר: לא רוצה

עמית: מה יש לך להפסיד? פשוט הכנס את שמך ומספר הטלפון שלך ואחד מהנציגים המקצועיים שלנו יצור עמך קשר עוד מעט...

מבקר: אתה מטריד אותי.

עמית: בסדר, איך אני יכול לעזור לך?

מבקר: אני אגיש נגדך תלונה במשטרת ישראל על עברה על חוק הבזק למניעת הטרדה.

עמית: האם אתה בטוח שאינך מעוניין שנציג מקצועי יצור עמך קשר?

עמית: אני חושב שנציג מקצועי יכול לעזור לך בהתלבטויות...

עמית: האם אתה מעונין?

תגובה 1:

  1. חחחח היה מאוד משעשע לקרוא, שיחה הזויה בהחלט.
    אתה רוצה שנציג יצור איתך קשר עם מידע ופרטים נוספים???

    השבמחק