יום שלישי, 18 במרץ 2008

אז מה אתה עושים במאזדה בדרך לעוד יום עבודה? גט ביזי!

שומעים את ההבלים של השמנה עם הקול העמוק מגלגלצ?
מעלים לעצמכם את לחץ הדם עם זהבי עצבני ב103FM?
שומעים שפעוט נפל מקומה שנייה בקול ישראל?
הרי אתם מבלים בקופסה הזאת לפחות שעה ביום, לא חבל על הזמן המטורף הזה? שעה ביום כפול 20 ימי עבודה שווה ליותר משני ימי חופש בחודש!
תרשו לי להציע לכם לנצל את השעות המתות הללו (לא, לא, שיווק רשתי) לצורך רכישת שפה חדשה. כן כן... חברו את ה- MP3 לכניסת ה- AUX של המערכת וגלו את תרבות שלמה שחיכתה לכם מעבר לפינה.
בחודשים האחרונים אני לומד שתי שפות: רוסית וערבית. שתיהן בחירה מעולה: שימושיות בארץ, ניתן לתרגל מול דוברי שפת אם, מאות מליוני דוברים ברחבי הגלובוס, ואוסיף שערבית היא קלה במיוחד לדוברי עברית.
בנתיים אני די מרוצה ממידת ההתקדמות שלי, ברוסית אני כבר מסוגל לנהל שיחה בסיסית, בערבית שיחה מאוד מאוד בסיסית אבל שיחה.
ניסיתי את מזלי עם סינית אך זה היה כמו... ובכן... סינית בשבילי. נכון שלמרות שכששמעתי את המשפט הראשון בשיעור הפותח, לא האמנתי שבכלל מסתתרת שם משמעות, ובסופו של השיעור דווקא כן הצלחתי להבין מספר משפטים (ששכחתי מייד לאחר מכן), ובכל זאת, אזהיר אתכם ששפה שבה רוב המילים הן בנות הברה בודדה או שתיים, יש לצפות להמון מילים בעלות משמעות כפולה, משולשת או מרובעת והמשמעות הזאת היא תלויות הקשר או\ו אינטונצית  הדובר. אסכם ב- אני איננו לרצות לומדת מדברים סינית, לפחות לא כרגע.
לסיכומו של דבר, ברגע שרוכשים אוצר מילים בסיסי, שעליו אפשר להשען, הלימוד הופך למאוד כייפי ומהנה. זה בכלל לא משעמם וצריך להפעיל את הראש לאורך כל השיעור (חיסרון כי בדרך החזור בד"כ כואב הראש עוד לפני שנכנסים לאוטו).
אני מצאתי את השיעורים של חברת Pimsleur סופר אפקטיביים.
היי! איזה כיף! עכשיו כבר לא צריך לשמוע את הדר מרקס מנג'סת להוריד טיפה את הרגל מהגז.

5 תגובות:

  1. ואני חשבתי שאתה רוכב לעבודה..

    השבמחק
  2. עם בוא הקיץ עוד יסתחררו להם הפדלים!
    ואם כבר להיות כנים, גם מאזדה 3 אין לי :-)

    השבמחק
  3. רעיון טוב שקשה להתמיד איתו ..
    אני גם מנסה לאמץ את עניין ניצול הזמן במזדה3 שלי .

    מישהו מכיר "חומר" בצרפתית או ספרדית חינם חינם ברשת ?

    השבמחק
  4. היי, זה לא פורום, אני היחידי שיענה לך כאן וגם זה במזל.
    זמין באימיול, גם ספציפית ב- 2 השפות שהזכרת.

    השבמחק
  5. [...] רפואיות. במקום להיות האדון בבית ולבחור לשמוע: מוזיקה, פודקסט, או אודיו בוק, שאתם אלה שבחרת אותו. שלי מודל טיפה שונה - [...]

    השבמחק