יום שישי, 28 במרץ 2008

ההוכחה הניצחת לקיומה של האמונה באלוהים

מוכיח: האם אלוהים קיים?
מאמין: וודאי וודאי, אלוקים תמיד היה ותמיד יהיה לעולם ועד.
מוכיח: נניח לרגע יקום שבו אלוהים אינו קיים אך קיימים בו בני אדם, האם אנשים אלו יפתחו אמונה באלוהים (למעשה "ימציאו" אותו למען עצמם)?
מאמין: תחילת-דיסקליימר: ברור וגלוי שאלוהים קיים. סוף-דיסקליימר. אך, אם נקבל לרגע את הנחת הכפירה האבסורדית שהצגת אז אני גם מניח שקרוב לוודאי שאנשים היו יוצרים במוחם את מושג האלוהים בשביל לספק לעצמם תשובות לשאלות הקשות והלא נוחות של הקיום (מוות, משמעות, תקווה, ...). בקיצור, כן.
מוכיח: אם כך, ישנם שני מקרים אפשריים בלבד; במקרה הראשון: יש אלוהים ואנשים אכן מאמינים בו. ואילו במקרה השני: אין אלוהים ואנשים בכל זאת מאמינים בו. מה גורם לך לחשוב אנחנו במקרה הראשון ולא במקרה השני כאשר האמונה שלך, שמנחה אותך, תתקיים באותה מידה בכל אחד מן המקרים. עוצמת האמונה והתחושה שהיא מצביעה אל האמת המוחלטת יהיו זהות בכל אחד מן המקרים. איך תדע איפה אתה? אולי אתה במקרה השני?
מאמין: אכן הוכחת אותי, מאמין אני ,בטפשותי, לאורך כל מרחב המדגם, בוא נלך לאכול חזירים ולזיין נידות, תודה רבה שהצלת אותי מהעיוורון המחשבתי והכשלון הלוגי הנורא.
מספר: יצא אותו מאמין לשעבר, מרומם ברוחו ושמחה בלבבו, ופנה לברך ברכת הגומל.
does it exist?!
ומאחר ותמונה שווה אלף מילים, הנה גרף הממחיש שגם כאשר יש סיכוי אסיומטי של 20% בלבד לקיומו של אלוהים, ב- 99% אחוז מ- 80% הנותרים, בהם אלוהים אינו קיים, יתקיימו בני אדם המאמינים באלוהים, כלומר ב- 20% מהמקרים בהם הוא קיים יאמינו בו, וב-99% מהמקרים בהם הוא אינו קיים, שוב יאמינו בו. והנה חזרנו למה שכבר ידענו מהתחלה, אנשים יאמינו באלוהים בכל עולם אפשרי. מ.ש.ל.
בתמונה, ההוכחה לקיומה של האמונה באלוהים (לקיומה של האמונה בביג גאיי, לא לקיומו של הביג גאיי עצמו).

ההוכחה לקיומה של האמונה באלוהים (לקיומה של האמונה בביג גאיי, לא לקיומו של הביג גאיי עצמו).

תגובה 1:

  1. שרוט על כל השכל28 במרץ 2008 בשעה 14:09

    אם זה מה שיוצא מערב אחד של שריטות.
    מה יקרה אם יהיו יותר ערבים כאלה...

    השבמחק